ЯК ПРИЩЕПИТИ ДИТИНІ ІНТЕРЕС ДО МАТЕМАТИКИ?
Для багатьох людей із самого малечку немає нічого
нуднішого цифр та прикладів, а пізніше задач і рівнянь. Зазвичай таких дітей називають гуманітаріями,
що, по суті, означає «до математики нездатні».
Але справа зовсім не у відсутності математичних
здібностей, а скоріше в неправильному — нудному і формальному навчанні. Як же прищепити
дітям смак до цієї точної науки?
Доброю новиною для батьків, які не мають великих
математичних досягнень, можна вважати те, що любов
до математики залежить не стільки від спадковості, скільки від якості навчання й
позитивного ставлення батьків до питання. Але для початку самому
дорослому потрібно усвідомити, що ж вивчає ця наука, для чого вона потрібна.
МАТЕМАТИКА — ЦЕ НЕ ПРОСТИЙ ПЕРЕРАХУНОК І СУХІ ЦИФРИ, ЦЕ І УЯВЛЕННЯ ПРО ПРОСТІР І ЧАС, ВЕЛИЧИНУ І КІЛЬКОСТІ. НАПРИКЛАД, ЯКЩО РОЗГЛЯНУТИ ЛИСТ ДЕРЕВА АБО КРИЛА МЕТЕЛИКА, В НИХ МОЖНА ПОБАЧИТИ МАТЕМАТИЧНІ ПРОПОРЦІЇ, СИМЕТРІЮ. КРІМ ТОГО, МАТЕМАТИКА ДОЗВОЛЯЄ СИСТЕМАТИЗУВАТИ ПРЕДМЕТИ, БАЧИТИ ЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ В ПРИРОДІ ТА В ЖИТТІ.
ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯКІ ПРАГНУТЬ РОЗВИВАТИ
ЗДІБНОСТІ СВОЇХ ДІТЕЙ.
1. НЕ СТРИМУВАТИ РОЗКРИТТЯ ПОТЕНЦІАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПСИХІКИ.
2. УНИКАТИ ОДНОБОКОСТІ В НАВЧАННІ ТА ВИХОВАННІ.
3. НЕ ПОЗБАВЛЯТИ ДИТИНУ ІГОР, ЗАБАВ, КАЗОК, СТВОРЮВАТИ УМОВИ ДЛЯ ВИХОДУ ДИТЯЧОЇ ЕНЕРГІЇ, РУХЛИВОСТІ, ЕМОЦІЙНОСТІ.
4. ДОПОМАГАЙТЕ ДИТИНІ В ЗАДОВОЛЕННІ ОСНОВНИХ ЛЮДСЬКИХ ПОТРЕБ(ПОЧУТТЯ БЕЗПЕКИ, КОХАННЯ, ПОВАГА ДО СЕБЕ ТА ОТОЧУЮЧИХ), ОСКІЛЬКИ ЛЮДИНА, ЕНЕРГІЯ ЯКОЇ ПРИГНІЧЕНА ЗАГАЛЬНИМИ ПРОБЛЕМАМИ, НАЙМЕНШЕ СПРОМОЖНА ДОСЯГТИ ВИСОТ САМОВИРАЖЕННЯ.
5. ЗАЛИШАЙТЕ ДИТИНУ НА САМОТІ Й ДОЗВОЛЯЙТЕ ЗАЙМАТИСЯ СВОЇМИ СПРАВАМИ. ПАМ’ЯТАЙТЕ: «ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ СВОЇЙ ДИТИНІ ДОБРА, НАВЧІТЬ ЇЇ ОБХОДИТИСЯ БЕЗ ВАС».
6. ПІДТРИМУЙТЕ ЗДІБНОСТІ ДИТИНИ ДО ТВОРЧОСТІ Й ВИЯВЛЯЙТЕ СПІВЧУТТЯ ДО НЕВДАЧ. УНИКАЙТЕ НЕЗАДОВІЛЬНОЇ ОЦІНКИ ТВОРЧИХ СПРОБ ДИТИНИ.
7. БУДЬТЕ ТЕРПЛЯЧИМИ ДО ІДЕЙ, ПОВАЖАЙТЕ ДОПИТЛИВІСТЬ, ЗАПИТАННЯ ДИТИНИ. ВІДПОВІДАЙТЕ НА ВСІ ПИТАННЯ, НАВІТЬ, ЯКЩО ВОНИ, НА ВАШ ПОГЛЯД, ВИХОДЯТЬ ЗА РАМКИ ДОЗВОЛЕНОГО.
8. НАВЧАТИ СЛІД НЕ ТОГО, ЩО МОЖЕ САМА ДИТИНА, А ТОГО, ЩО ВОНА ОПАНОВУЄ ЗА ДОПОМОГОЮ ДОРОСЛОГО, ПОКАЗУ, ПІДКАЗКИ.
ПОРАДИ БАТЬКАМ В ОЦІНЮВАННІ ДИТИНИ
"ПСИХОТЕРАПІЯ НЕУСПІШНОСТІ"
ПРАВИЛО ПЕРШЕ: НЕ БИЙ ЛЕЖАЧОГО. "ДВІЙКА" - ДОСТАТНЄ ПОКАРАННЯ, І НЕ ВАРТО ДВІЧІ КАРАТИ ЗА ОДНІ Й ТІ
Ж ПОМИЛКИ. ОЦІНКУ СВОЇХ ЗНАНЬ ДИТИНА ВЖЕ ОТРИМАЛА, І ВДОМА ВІД СВОЇХ
БАТЬКІВ ВОНА ЧЕКАЄ СПОКІЙНОЇ ДОПОМОГИ, А НЕ НОВИХ ДОКОРІВ.
ПРАВИЛО ДРУГЕ: НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО НЕДОЛІКУ В ХВИЛИНКУ. ЩОБ ПОЗБАВИТИ ДИТИНУ ВІД НЕСТАЧІ, ПОМІЧАЙТЕ
НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО В ХВИЛИНУ. ЗНАЙТЕ МІРУ. ІНАКШЕ ВАША ДИТИНА ПРОСТО "ВІДКЛЮЧИТЬСЯ",
ПЕРЕСТАНЕ РЕАГУВАТИ НА ТАКІ РЕЧІ, СТАНЕ НЕЧУТЛИВОЮ ДО ВАШИХ ОЦІНОК. ЗВИЧАЙНО, ЦЕ
ДУЖЕ ВАЖКО, АЛЕ ПО МОЖЛИВОСТІ ВИБЕРІТЬ З БЕЗЛІЧІ НЕДОЛІКІВ ДИТИНИ ТОЙ, ЯКИЙ ЗАРАЗ
ВИ ХОЧЕТЕ ЛІКВІДУВАТИ В ПЕРШУ ЧЕРГУ, І ГОВОРІТЬ ТІЛЬКИ ПРО НЬОГО. А РЕШТА БУДЕ ПОДОЛАНО
ПІЗНІШЕ АБО ПРОСТО ВИЯВИТЬСЯ НЕСУТТЄВИМ.
ПРАВИЛО ТРЕТЄ: ЗА ДВОМА ЗАЙЦЯМИ ПОЖЕНЕШСЯ ... ПОРАДЬТЕСЯ З ДИТИНОЮ І ПОЧНІТЬ З ЛІКВІДАЦІЇ ТИХ
НАВЧАЛЬНИХ ТРУДНОЩІВ, ЯКІ НАЙБІЛЬШ ЗНАЧИМІ ДЛЯ НЕЇ САМОГЇ. ТУТ ВИ ШВИДШЕ ЗУСТРІНЕТЕ
РОЗУМІННЯ ТА ОДНОСТАЙНІСТЬ
ПРАВИЛО ЧЕТВЕРТЕ: ХВАЛИТИ - ВИКОНАВЦЯ, КРИТИКУВАТИ - ВИКОНАННЯ. ОЦІНКА ПОВИННА МАТИ ТОЧНУ АДРЕСУ.
ДИТИНА ЗАЗВИЧАЙ ВВАЖАЄ, ЩО ОЦІНЮЮТЬ ВСЮ ЇЇ ОСОБИСТІСТЬ. МАЄ БУТИ ОЦІНКА ЇЇ РОБОТИ.
АДРЕСУВАТИ ДО ОСОБИСТОСТІ ТРЕБА ПОХВАЛУ.
ПРАВИЛО П'ЯТЕ: ОЦІНКА ПОВИННА ПОРІВНЮВАТИ СЬОГОДНІШНІ УСПІХИ ДИТИНИ З ЇЇ ВЛАСНИМИ ВЧОРАШНІМИ
НЕВДАЧАМИ. НЕ ТРЕБА ПОРІВНЮВАТИ ДИТИНУ З УСПІХАМИ СУСІДСЬКОЇ. АДЖЕ НАВІТЬ НАЙМЕНШИЙ УСПІХ ДИТИНИ - ЦЕ РЕАЛЬНА ПЕРЕМОГА НАД
СОБОЮ, І ВОНА ПОВИННА БУТИ ПОМІЧЕНА І ОЦІНЕНА ПО ЗАСЛУГАХ.
ПРАВИЛО ШОСТЕ: НЕ СКУПІТЬСЯ НА ПОХВАЛУ. НЕМАЄ ТАКОГО ДВІЄЧНИКА, ЯКОГО НЕ БУЛО ЗА ЩО Б ПОХВАЛИТИ.
ВИДІЛІТЬ З ПОТОКУ НЕВДАЧ КРИХІТНИЙ ОСТРІВЕЦЬ, СОЛОМИНКУ, І У ДИТИНИ ВИНИКНЕ ПЛАЦДАРМ,
З ЯКОГО МОЖНА ВЕСТИ НАСТУП НА НЕЗНАННЯ І НЕВМІННЯ. АДЖЕ БАТЬКІВСЬКІ: "НЕ ЗРОБИВ, ЩО НЕ НАМАГАВСЯ, НЕ ВЧИВ" ПОРОДЖУЄ ВІДЛУННЯ:
"НЕ ХОЧУ, НЕ МОЖУ, НЕ БУДУ!"
ПРАВИЛО СЬОМЕ: ТЕХНІКА ОЦІНОЧНОЇ БЕЗПЕКИ. ОЦІНЮВАТИ ДИТЯЧУ ПРАЦЮ ТРЕБА ДУЖЕ ДРІБНО, ДИФЕРЕНЦІЙОВАНО.
ТУТ НЕ ГОДИТЬСЯ ГЛОБАЛЬНА ОЦІНКА, В ЯКІЙ ПОЄДНАНІ ПЛОДИ ДУЖЕ РІЗНИХ ЗУСИЛЬ ДИТИНИ
- І ПРАВИЛЬНІСТЬ ОБЧИСЛЕНЬ, І ВМІННЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ ПЕВНОГО ТИПУ, І ГРАМОТНІСТЬ
ЗАПИСИ, І ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД РОБОТИ. ПРИ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ ОЦІНКИ У ДИТИНИ НЕМАЄ НІ
ІЛЮЗІЇ ПОВНОГО УСПІХУ, НІ ВІДЧУТТЯ ПОВНОЇ НЕВДАЧІ. ВИНИКАЄ ДІЛОВА МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ: "ЩЕ НЕ ЗНАЮ, АЛЕ МОЖУ І ХОЧУ ЗНАТИ".
Немає коментарів:
Дописати коментар